Brev:
Aktivt barn og mad
10. september 2009
Alder:
4 mdr.
Aktivt barn og mad
Hej Helen,
Tusind tak for dit svar angående min datter (på næsten 4 mdr), som græd sig selv i søvn. For første gang i lang tid havde jeg en rigtig god fornemmelse i kroppen efter at have læst dit svar. Jeg kunne mærke, at du fik sat mange af de rigtige ord på situationen,- Hun er meget som du beskrev hende med et højt aktivitets niveau og følsom overfor forandringer.
Jeg tænker lidt på om dette høje aktivitetsniveau og denne store følsomhed ændre sig med alderen?
Vores aften situationer er nu begyndt at vende lidt herhjemme. Nu skriger hun ikke sig selv i søvn mere (hun har ikke gjort det i 5 dage :-) ). Men hun græder stadig en lille smule og så grynter / øffer hun i et kvarters tid – Er det helt ok ? (Altså jeg er der selvfølgelig stadig for hende. Jeg sidder på en stol ved siden af hendes vugge og går først når hun er faldet til ro).
Vi er lige beyndt at give hende grød. Dette begyndte vi med efter en snak med egen sp, der også syntes hun virkede klar til det. Hun har kun fået det de sidste tre dage. Hun er meget interesseret i det og åbner selv munden for at få det ind. Jeg har indtil videre kun givet hende ca 15-20 babyskefulde og så stoppede. Men her til aften var hun helt ulykkelig da jeg stoppede med at give hende grøden.
Derfor er mit spørgsmål, når nu hun er nybegynder med grød, hvor meget må jeg så give hende og hvornår må hun få det to gange om dagen? (jeg tænker på hvor meget hendes lille mave kan tåle).
Inden sengetid får hun så en flaske (ca. kl 20) Her får hun 200 ml også, her vil hun gerne have mere,- må hun få det?
Måske jeg søger lidt en plan til hendes dagsrytme omkring søvn, grød og flaske :-) ?
Håber brevet giver mening :-)
Hilsner fra Sanne